I need help with the void doDartExperiment. I have no idea how to call the class in the program. I wrote everything else, granted the rest is easy. Just some help or a push in the right direction.

PHP Code:
The value for p can be approximated empiricallythat isby carrying out practical experimentsOne such experiment is described as follows
 
We use a quarter unit circle centered at the origin and located inside the unit square on the first quadrantUsing random numbers between 0.0 and 1.0 (the "unit interval"), dart "throws" are generatedEach "throw" is an ordered pair (y), where x and y are randomly generated numbers from the unit intervalThose that fall inside the unit circle (the "hits"are tabulatedThe value for pi is then computed using the formula
4   noof hits noof throws 

The required solution makes use of functions and classesYou should have a function that accepts and validates input from the userfunction that undertakes the experiment, and yet another that presents the result of the experiment to the userThe suggested function units are as follows:

void readNumberOfThrowsint);
  
//this reads and validates n,
  //the number of dart throws involved in the experiment
void doDartExperimentint ndoublepi );
  
//this is the actual experiment where n is the number of throws,
  //and pi is the resulting approximation
void displayResultint ndouble pi) ;
  
//this displays the results of the experiment

To model the dart throwsclass needs to be implemented.  The class declaration is as follows (to be stored in file DartThrow.h):

#include <iostream>
using namespace std;
class 
DartThrow {
  
//class body
  
public:
    
DartThrow();  //constructor
    
void print( ostream& ) const;  //output method
    
double getX() const;  // access methods
    
double getY() const;
  private:
    
double random();  //generates a random double value between 0.0 and 1.0
    
double xy;  //components of the dart throw
};

You need to provide the implementation of the constructorthe output method, and the access methods (to be stored in file DartThrow.cpp).  Since the dart throw is randomly produced (i.e., the x- and y-coordinates are random values between 0.0 and 1.0), it should be obvious that the constructor should invoke the (private) random() function.  The following technique to generate random double values in the unit interval makes use of an exercise performed in Lab 4:


double random() {
  return 
rand_double(0.0,1.0);
}

In the implementation of the function doDartExperimentint ndoublepi ), n DartThrow objects should be generated using loop logic and of thesedetermine how many are "hits."  


A sample run of the required program is as follows:


PI APPROXIMATION PROGRAM

How many dart throws should be simulated
?
1000

Number of dart throws simulated
1000
Approximate value of pi is
3.1120000000

In the above 
"trace" of the executionthe red-colored number 1000 is typed in by the userThe value 3.1120000000 is the approximation of p achieved by simulating the throwing of 1000 dartsYour program should produce such a "dialogue" with the user when executed and display the approximation for p with 10 decimal digits.

If 
the input is less than 1the program should continue prompting for another value until such a time as the user types in a number greater than 0:

PI APPROXIMATION PROGRAM

How many dart throws should be simulated
?
-
5

Input should be at least 1
! Try again.

How many dart throws should be simulated?
1000000

Number of dart throws simulated
1000000
Approximate value of pi is
3.139088